گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

نگین کرمان؛ عمارت «فتح آباد»

باغ عمارت بیگلر بیگی(فتح آباد) باغی مربوط به دوره قاجار است که در ۲۵ کیلو متری شهر کرمان، روستای اختیار آباد واقع شده است.این باغ الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان است.


در قسمتی از سریال جذاب «شهرزاد»، از زبان یکی از شخصیت‌های سریال که می‌توان ایشان را با توجه به کلیت داستان نقشی بیشتر منفی تلقی کرد، اظهارنظری منفی دربارهٔ کرمان گفته شد. پس از سفر ایشان به کرمان در سریال و در بستر سال‌های نخستین دههٔ سی هجری شمسی، شخص مذکور از آب و هوا و گرد و خاک کرمان در قالب فیلمنامه گلایه کرد.

 

ادامه مطلب ...

گشتی در موزه پست و تلگراف ایران

 وقتی نزدیک به 60 سال پیش مارشال مک لوهان نظریه دهکده جهانی را عنوان کرد شاید گمان نمی برد دنیا به این سرعت از نظر ارتباطات تبدیل به یک دهکده کوچک شود اما هنوز پدربزرگ ها و مادربزرگ های ما مشقت هایی را که برای ارسال یک نامه به دوستی در راه دور می کشیدند به خطر دارند، تکنولوژی های نوظهور در عرصه ارتباطات به سرعت پیشرفت کردند و امروزه شاید کمتر کسی از تاریخچه پست و تلگراف در ایران اطلاعاتی داشته باشد. 

 

ادامه مطلب ...

کازابلانکا، شهر عشق های سیاه و سفید

کازابلانکا در ذهن خیلی ها خاطره عشق همفری بوگارت و اینگرید برگمن در فیلم کازابلانکا را زنده می کند. اصولا شاید اگر مایکل کورتیس این فیلم را نساخته بود، خیلی از ما اصلا اسم کازابلانکا هم به گوش مان نخورده بود. اما حالا حداقل ذهنیتی راجع به شهر کازابلانکا داریم و می دانیم شهری در مراکش است و از خیلی جهت ها از پایتخت این کشور هم معروف تر است.

 

ادامه مطلب ...

چرا قله دماوند تله‌کابین ندارد؟!

ساعت‌ها راه می‌رفتیم و نمی‌رسیدیم. دستانم حتی داخل دستکش هم از سرما نای تکان خوردن نداشت. تشنه‌ بودم ، اما توانایی بیرون آوردن بطری آب از کوله را هم نداشتم. هر قدم را از قدم بعدی با سختی بیشتر برمی‌داشتم. 

  ادامه مطلب ...

مسیرهای امن کوهنوردی در شمال تهران

<p><br /></p>

مسیرهای ایمن


در ابتدای مسیرهای کوهستان شمال تهران، قهوه خانه و رستوران فراوان است و به همین دلیل بسیاری از افراد، به قصد تفریح وارد مسیرهای آن می شوند و با نداشتن وسایل، تجربه و شناخت از مسیرها، اقدام به صعود انفرادی یا بدون تجهیزات می کنند و این، به ویژه در زمستان خطرهای جدی به دنبال دارد. در ادامه مسیرهای امن کوهنوردی شمال تهران و سپس مسیرهای پرخطر را معرفی می کنیم.

  ادامه مطلب ...