گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

کانبرا

کانبرا ( Canberra )

کانبرا پایتخت کشور استرالیاست و با مساحت حدود 800 کیلومتر مربع در جنوب شرقی  استرالیا واقع شده است. کانبرا شهری مدرن است و در واقع تنها شهری در استرالیا است که با طراحی شهری و نقشه ساخته شده است. وجود اماکن سبز و طبیعی زیاد در این شهر باعث شده است تا گاهی کانبرا را پایتخت بوته زار بنامند. کانبرا با دریا بیش از 100 کیلومتر فاصله دارد و دارای آب و هوای چهار فصل با تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای سرد و مه آلود است. کانبرا سومین شهر کم بارش استرالیاست.  

بخشهای مختلف کانبرا از طریق بزرگراه های مختلف با هم مرتبط هستند و راه آهن دو شهر  سیدنی و کانبرا را به یکدیگر متصل میکند.

جمعیت کانبرا

کانبرا با جمعیت حدود 350 هزار نفر ( در سال 2009 ) هشتمین شهر پرجمعیت استرالیا است و طبق آمار سال 2006 مهاجران حدود 21.77 درصد جمعیت این شهر را شامل میشوند که بیشترین آنها را کشورهای انگلیسی زبان مانند انگلستان و نیوزلند تشکیل میدهند.

ورزش در کانبرا

کانبرا دارای باشگاه ها و تیم های ورزشی بزرگی است که در سطح ملی و بین المللی به رقابت میپردازند. دو تیم راگبی ریدرز و برامیز تیم فوتبال کانبرا اف سی و تیم بسکتبال زنان کانبرا کاپیتال از جمله این تیمها هستند. اگر چه نباید فراموش کرد که کانبرا  دارای تیم های محلی زیادی بوده و رقابت در سطح تیمهای محلی داغ و جذاب است.

اقتصاد استرالیا

مردم کانبرا بیشتر در بخشهای دولتی و ادارات به فعالیت میپردازند و میانگین درآمد مردم ساکن این شهر نسبت به دیگر شهرهای استرالیا بالاتر است. هزینه خرید مسکن در کانبرا نسبت به شهرهای بزرگی همچون سیدنی ، ملبورن و پرث پایینتر است.

بر اساس گزارشهای سال 2010 نرخ بیکاری در کانبرا حدود 4 درصد میباشد که نسبت به نرخ ملی استرالیا ( 5.3 درصد ) پایینتر است.

وجود ادارات دولتی متعدد در کانبرا مهمترین عامل کسب درآمد است و در سالهای اخیر نیز سرمایه گذاری های خصوصی در جهت تاسیس شرکتهای نرم افزاری با هدف تبدیل کانبرا به مرکز این صنعت در منطقه آسیا و اقیانوسیه در این شهر صورت گرفته است.

مراکز خرید کانبرا

کانبرا داری مراکز خرید متعدد ، فروشگاه های زنجیره ای بزرگ و کوچک بازارهای هفتگی میباشد که از جمله آنها میتوان به کانبرا سنتر ، بلکونن مال ، ودن وست فیلد ،  فیش ویک و ... اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری کانبرا

جاذبه های گردشگری کانبرا شامل اماکن مذهبی، موزه ها و اماکن فرهنگی، سالنهای تئاتر ، پارکها و مناطق طبیعی باغ وحش و آکواریوم ملی، جشنواره های متعدد و ... میباشد که توانایی جذب نسبتا بالایی در جذب توریست و گردشگران خارجی دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.