گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

شگفتی‌های طبیعت در قطب گردشگری ویتنام

هالونگ بای در لغت به معنای اژدهای نزول کرده یا نشسته است؛ هر چند این نام تا قبل از قرن 19 در اسناد تاریخی ذکر نشده، اما داستان‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد این نام بر سر زبان‌هاست. برخی می‌گویند در این منطقه مارماهی بزرگی زندگی می‌کرد که هر از گاهی سر از آب در می‌آورد و موجب وحشت مردم می‌شد و برخی دیگر هم اعتقاد دارند این نام‌گذاری به خاطر شکل ظاهری جزیره صورت گرفته است. 

72 ساعت در قطب گردشگری ویتنام

بازدید از خلیج هالونگ به معنای تجربه مناظر متفاوت و بکر از سواحل شنی طولانی، دریای زمردی رنگ و جزایر گوناگون است. سنگ‌های آهکی این منطقه در طول هزاران سال تغییر شکل داده‌اند و هر کدام زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌سازند. غارهای خلیج هالونگ هم هزاران راز در دل خود دارند. سفر به هالونگ به معنای کشف شگفتی‌های طبیعت است که دست نخورده مانده.
 
ادامه مطلب ...

باید و نباید سفرهای تک نفره

سفر به نقاط مختلف کشور و یا دنیا، از بهترین تجربه های هر فرد در زندگی اش محسوب می شود. همه باید فرصت چنین تجربه هایی را داشته باشند و سالمندان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. آنها باید همانند روزهای جوانی، از سفر و لذت بردن از تمامی لحظات زندگی شان بی نصیب نباشند. اگر شما از این دسته از سالمندان هستید و از سفرهای تک نفره لذت می برید، پس باید نکاتی را به ذهن بسپارید تا از سفرتان لذت ببرید.

برنامه ریزی داشته باشید

پیش از رفتن به سفر برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. بهتر است کارهای مربوط به خرید بلیت و رزرو اتاق در هتل یا مسافرخانه را یکی از اعضای خانواده و یا کسی که به او اعتماد دارید انجام دهد. البته خودتان هم روی کارها نظارت داشته باشید اما کمک گرفتن از دیگران در این خصوص می تواند جلوی مشکلات احتمالی را بگیرد. اگر قرار است به دیدن فردی بروید، او را در جریان بگذارید که به استقبال تان بیاید و یا از او آدرس دقیق را پرسیده و با وسیله نقلیه ای مطمئن به منزلش بروید.
 
ادامه مطلب ...

شهر سبز رامسر جاذبه ای توریستی با امکانات رویایی

در تمام دنیا سواحل دریا یکی از محبوبترین گردشگاه های توریستی بحساب می آیند، از طرفی جنگل های سرسبز و بکر نیز جذابیت‌ خاص خود را همواره برای گردشگران داشته است. بر همین اساس بخش هایی از سواحل شمال ایران که این دو ویژگی را باهم دارند طبیعتا محبوبیتی دو چندان نزد مسافران ایرانی و خارجی پیدا کرده اند، به ویژه بخش هایی ازآن که علاوه بر ساحل وجنگل، کوه را در کنار خود دارد.

با بررسی ساده در میان  مراکز توریستی تفریحی جهان خواهید دید که از میان انبوه این مراکز در سراسر کره زمین نقاطی محدود وجود دارند که این 3 جاذبه طبیعی (دریا، جنگل، کوه) را درکنار هم دارا می باشند. تا به اینجای این گزارش شما نیز چون من می توانید بخود و کشور عزیزمان ایران از داشتن چنین موهبات الهی ببالید، در این میان همانطور که مسولین نیز بیان میدارند، مشکل بزرگ ایران بزرگ و جذابمان بی تردید کمبود مراکز اقامتی با کیفیت ست (به اصطلاح 5 ستاره و لوکس).
 
ادامه مطلب ...

پیشنهادهای ایرانگردی حمید عسگری

حمید عسگری خواننده پاپ، آهنگساز و ترانه سرای ایرانی، بسیار اهل سفر است و مناطق خط استوا را برای سفر دوست دارد. اگر میخواهید بدانید حمید عسگری چه مناطقی در ایران را برای گشت و گذار پیشنهاد میکند با ما همراه باشید.

سنندج، دومین شهر بزرگ کردنشین و مرکز استان کردستان، در غرب ایران است. از نظر جغرافیایی، از سمت غرب به کوه آبیدر، از سمت شمال به کوه شیخ معروف و از سمت جنوب به کوه سراج الدین، محدود شده است. 
از نظر آب و هوایی چون در منطقه کوهستانی زاگرس واقع شده، سرد و نیمه خشک است.
 
ادامه مطلب ...

غذاگردی در آلمان


 به عنوان یک گردشگر ،تاجر،مهاجر و یا حتی دانشجو قبل از ورود به هر کشوری نیاز است با فرهنگ آن کشور در هر زمینه به خصوص با شیوه غذاخوردنشان آشنا شده تا در بدو ورود دچار مشکل نشوید.

آلمان کشوری صنعتی و متمدن است که در انتخاب وعده روزانه در نظرگرفتن جنبه سلامتی ،طبخ عالی و توجه به غذا بخش اصلی آشپزی در این کشور است.

غذا بخش مهمی از فرهنگ این سرزمین بوده و مانند هر کشور دیگری منطقه به منطقه تفاوت هایی دارد.

"اشترودل سیب" از اشترودل های محبوب آلمانی ها و همسایه هایشان است که از قرن 18 مورد استقبال قرار گرفت.این شیرینی با سیب ،دارچین و کشمش پر شده و پس از پخت با شکر یا پودر قند پوشانده می شود.
 
ادامه مطلب ...