گردشگری

گردشگری

گردشگری

گردشگری

چندصد سال هنر ایران در این موزه ببینید

از پشت چنارهایی که رو به طلوع خورشید، سینه ستبر کرده‌اند، موج حروف «رضا عباسی» پیداست. هرچند روی دیواره مغزپسته‌ای چرکی که صورت‌اش را سمت جنوب خیابان شریعتی گرفته هم می‌توان خم همین حرف‌ها را بر کمر ساختمان موزه دنبال کرد؛ اثری که از مرتضی ممیز، پدر گرافیک ایران به یادگار مانده است، طرح نام رضا عباسی بر بنایی است که حدودا 40‌سال می‌شود نام موزه را بر سر در خود حفظ کرده است.

 اما بیننده در تالارهای این موزه با یک مُشت کماجدان، کاسه، مجمعه و بشقاب، کتاب و تصویر معمولی مواجه نمی‌شود. اگر نگوییم در پس همه اشیا، می‌توان گفت پشت اغلب اشیای این موزه قصه‌های پر رمز و رازی نهفته است.

 از سنجاق سینه‌های آدمکش بگیر تا جام‌هایی که با نقش و نگارهای سحرآمیز، به پیک پادشاه برای همسایگان ایران تبدیل می‌شدند تا پیام مقتضی با آن دوره و زمانه را با نقوش حکاکی شده شان به همتایان پادشاه ایران مخابره کنند.
 
ادامه مطلب ...

لاله زار همچنان دیدنی است

وجود نور یکی از ملزومات هر خانه ای است، علاوه بر نور و کاربردهای آن، زیبایی خانه ها با استفاده از انواع لوسترها تامین می شود؛ لوسترهایی کوچک و بزرگ که در خانه ها جای گرفته اند تا نیاز به نور و زیبایی خانه ها را فراهم کنند. احتمالا شما هم نیاز دارید برای خرید لوستر مورد نیاز خانه تان سری به بورس آن بزنید.
خیابان لاله زار که یکی از معروف ترین خیابان های قدیمی تهران است امروزه مرکز انواع لوازم و تجهیزات برقی به علاوه انواع لوسترهای سلطنتی و اسپرت است. این خیابان که در گذشته با نام شانزه لیزه تهران معروف بوده روزگار پرفراز و نشیبی را طی کرده و قلب تپنده گردشگری تهران بوده و مجموعه ای از سالن های سینما، تئاتر و رستوران را در دل خود داشته و نماد کاملی از نوگرایی و غربگرایی به شمار می آمده است. امروزه همچنان می توانید رنگ و بوی تهران قدیم را از بافت این منطقه و همچنین برخی ساختمان های آن حس کنید.
 
ادامه مطلب ...

گشت و گذار در «فاس»، شهر باستانی مراکش (2)

برخلاف باور عموم، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان آکسفورد یا سوربن نیست بلکه قدیمی‌ترین دانشگاه جهان« القرویین» است که در شهر فاس مراکش قرار دارد. فاس سومین شهر مراکش از نظر جمعیت است اما قدیمی‌ترین شهر این سرزمین به شمار می‌رود و در حال حاضر یکی از میراث جهانی یونسکوست. 

در پشت دیوارهای بلند شهر قرون وسطی، جادویی از زندگی‌های کهن وجود دارد که برای کشف آن باید در خیابان‌های 9 هزار ساله آن قدم زد. فاس که تا قبل از سال 1912 پایتخت سیاسی مراکش هم به شمار می‌رفته است امروز پایتخت فرهنگی و معنوی مراکش است و از 10 سال پیش به واسطه سیل توریست‌ها آبادانی بسیاری هم پیدا کرده است. 
 
ادامه مطلب ...

پروازهای فرست کلاس چه امکاناتی دارند؟

با گرم شدن بازار سفرهای نوروزی و در آستانه اولین سال بدون تحریم شاهد سفر محترمانه رئیس دولت تدبیر و امید به کشور فرانسه و مذاکره مستقیم با یکی از بزرگترین شرکت هواپیمایی دنیا درخصوص نوسازی ناوگان مسافری و حمل و نقل  هوایی ایران بودیم که امید مردم را برای سلامت رسیدن به مقصد با هواپیماهای شرکت های ایرانی کمی بیشتر کرده است. هرچند در نو بودن، تعداد، مدل و زمان تحویل سخن بسیار است. اما همین که قسمت شادروان رسیدن به مقصد نصیب ما نشود، مچکریم روحانی را زمزمه خواهیم کرد!

قرن حاضر برای صنعت حمل و نقل یک جهش بزرگ است. تکنولوژی یک نیاز ضروری تلقی می شود و این موضوع که در کدام نقطه از دنیا هستید مهم نیست، بلکه ناوگان حمل و نقل پیشرفته، زندگی را آسان تر می کند و به ما امکان انجام کارهای فوق العاده را می دهد. صنعت گردشگری نیز از این موجه نوآوری بهره برده است. هتل ها ترغیب شده اند تا هزینه های هنگفتی را برای باشکوه تر شدن محیط خود جهت اقامت راحت برای مسافر هزینه کنند. رستوران ها و مراکز تفریحی و تفرجگاهی نیز کسب و کار خود را تحت تاثیر صنعت حمل و نقل می دانند. 
 
ادامه مطلب ...

هلند، سرزمین آسیاب های بادی و گل لاله

هلند یکی از زیباترین کشورهای جهان است. این زیبایی را می توان مدیون آب و هوای اقلیمی و برخورداری از جریان های مرطوب برخاسته از آب دریاها و رشد گونه های مختلف گل در این کشور دانست. هلند در جهان به کشور گل ها نیز شهرت یافته است. 
جالب است بدانید یک چهارم مساحت این کشور، در ارتفاع پایین تر از سطح آب های آزاد جهان قرار دارد، که به وسیله سدهای مخصوص خشک شده است. مطمئنا شما نیز با شنیدن نام کشور هلند، علاوه بر گل های زیبا مخصوصا گل لاله به یاد پنیرهای معروف آن از جمله پنیر گودا خواهید افتاد. پنیری که باید بارها طعم آن را چشید.

ساحل ماهو

ساحل ماهو که در سنت مارتین هلند قرار دارد خطرناک ترین ساحل دنیاست. این ساحل نه به خاطر زیبایی ساحلی بلکه به دلیل واقع شدنش در کنار فرودگاه بین المللی پرنسس جولیانا مورد استقبال بسیاری از توریست های دنیا قرار گرفته است تا هم در ساحل این جزیره آفتاب بگیرند و هم از دیدن هواپیماهای در حال فرود از نزدیک نقطه لذت ببرند.
 
ادامه مطلب ...